فروشگاه

فروشگاه من فروش ندارد چگونه کارم را تبلیغ کنم؟

فروشگاه

سلام دوست عزیز به نظر شما تبلیغات فروشگاه فقط پخش کردن تراکت و یا پوستر است ؟ اگر از تبلیغات فقط در این نکات خلاصه می کنید سخت در اشتباهید .

روش های تبلیغ فروشگاه چیست؟ بدون هیچ پیش مقدمه ای با ما همراه شوید. 🙂

۱ – کارت ویزیت فروشگاه خود را بسازید.

کارت ویزیت یعنی شناسنامه شما که هر چه ساده تر و قابل فهم باشد مشتریان زیادی را به خود جذب می کنید.

۲ – مشتریان شما دوست صمیمی شما هستند.

وقتی مشتری وارد فروشگاه شما می شود با صدای زیبا به او خوش آمدید بگویید و هیچ وقت هنگام ورود مشتریان به فروشگاه از کلمه “بفرمایید، چیزی می خواستی” استفاده نکنید.

مشتری با دیدن شما باید این تصور را کند که شما برای او مهم هستید .

۳- به مشتری مشاوره بدهید.

اگر مشتری از شما یک جنسی را درخواست می کند و شما ندارید، می توانید اور را راهنمایی کنید و چند فروشگاه و یا محصول معرفی کنید، این کار باعث جذب مشتری می شود.

۴ – جنس خود را به زور به مشتری قالب نکنید.

این یکی از تبلیغات منفی است که می تواند منجر به از دست دادن مشتری شود. مثلا مشتری شما یک هم زن برقی یک برند خاص می خواهد، شما اگر آن برند را ندارید نباید به او بگویید این جنس آشغال است، فقط به وی بگویید این جنس را نداریم اگر مایل هستید من چند نوع جنس مرغوب تر دارم، اگر همان جنسی که می خواهید من می توانم تهیه کنم.

۵ – به مشتری خود بعداز ورود به فروشگاه هدیه دهید.

یک هدیه می تواند چای، قهوه، شکلات و…. باشد؛ امتحان کنید پشیمان نمی شوید. ( به بچه های مشتری کادو دهید این کار باعث می شود والدین احساس امنیت کنند و دوباره برای خرید پیش شما بیایند )

۶ -وقتی با مشتری حرف می زنید با موبایل و یا کامپیوتر خود کار نکنید.

وقتی این کار را انجام می دهید این بدان معناست که مشتری برای شما هیچ اهمیتی ندارد .

۷ – به حرف های مشتری خوب گوش فرا دهید و چکیده حرف های او را تکرار کنید .

مثلا مشتری می گوید من یک پارچه گُل گُلی می خواهم که پر از گُل های بنفش باشد. شما بلافاصله سر تکان ندهید و یا چند تا پارچه با عجله بیاورید؛

در جواب به او بگویید “پس شما پارچه ای باگلهای بنفش می خواهید آیا طرح گل های این پارچه بزرگ باشد یا کوچک” این نوع حرف زدن باعث می شود که او احساس کند به حرفهای او توجه می کنید.

۸ – محصولات خود را در شبکه اجتماعی بگذارید.

۹ – از زبان بدن استفاده کنید و در آن حرفه ای شوید .

۱۰ – از پیشنهاد های ویژه استفاده کنید .

۱۱ – از همکارانی که باعث هدر رفتن وقت شما می شوند جلوگیری کنید .

۱۲ – با مشتریان محبوب خود عکس بگیرید و در شبکه اجتماعی پخش کنید .

۱۳ – به هر روشی تاریخ تولد و موبایل مشتریان خود را یاداشت کنید و در زمان تولد آنها به ارسال پیام او را خوشحال کنید 

۱۴ – سوالاتی در مورد حریم خصوصی مشتری نکنید .

۱۵ – یک جشنواره در یک کافه ، رستوران یا یک محوطه برای مشتریان خود ترتیب دهید و آنها را به آنجا دعوت کنید و آنها را سرگرم کنید .

 

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن