بهتر شویم

اشتباهات رایج کافی شاپ داران

کافی‌شاپ یک کار کاملاً پیچیده است که بعضی اشتباهات باعث می‌شود که مشتری برای همیشه کافی‌شاپ شمارا ترک کنند. حالا باید بدانیم این کار یک فروشندگی ساده نیست. حالا اشتباه رایج کافی‌شاپ داران با توجه به نظرات مشتری‌های گوناگون بیان می‌کنم.

۱ – رفتار کارکنان با مشتری

اگر بهترین کافی‌شاپ با بهترین امکانات را داشته باشید اما هیچ‌گونه احترامی به مشتری نگذاریم باید در آن کافی‌شاپ را گل ببندیم، به همین سادگی .

۲-تایم دار کردن صندلی

مثلاً شما فکر کنید برای نشستن در صندلی ۳۰ دقیقه باید باشید بعدازآن فروشنده با یک اردنگی شمارا میندازد بیرون این احمقانه‌ترین کار است.

۳-بالا بودن قیمت نسبت به دیزاین

شما وقتی یک میز و صندلی پلاستیکی نامرغوب برای مشتری می‌گذارید بعد قیمت اسپرسوتون ۱۵ هزار تومانه تخیل پردازیتان خیلی خوبِ واقعاً با شما هیچ حرفی ندارم.

۴ -کیفیت قهوه و غذای کافه

من هنوز در این فکرم کافه‌هایی که یک چای کیسه‌ای دم می‌کنند می‌گذارند جلو مشتری چه فکری می‌کنند؟

۵-نبود امکانات رایج جدید

مثلاً فکر کنید برین به کافه یک کارت‌خوان نداشته باشد چه‌کار می‌کنید؟ باید به راهی رفت که حتی منوهای خود را به‌صورت نرم‌افزاری در میز مشتری قرار دهید.

۶- ایجاد قانون سخت‌گیرانه برای کارمندان کافی‌شاپ

به‌هرحال کارمندان هم آدم هستند و خسته می‌شوند اگر قانون‌های سخت‌گیرانه باشند باید کم‌کم شاهد به زوال کارمندان خود باشید.

۷-نبود نوآوری

نوآوری باید هر هفته هرماه و هرسال باید به‌صورت کلی و جزئی نوآوری داشته باشید.

۸ – نبود شکل و ظاهر منظم کارکنان

فرض کنید یک کارمند کافی‌شاپ لباس صورتی گل‌گلی پوشیده با دمپایی ابری احتمالاً فکر می‌کنید به یک محیط دیگر در جهان هستی واردشده‌اید . کارکنان باید لباس یک‌شکل و آراسته مربوط به کافی‌شاپ را بپوشند .

۹-پخش کردن آهنگ نامرغوب

آهنگ دلهره‌آور ، دی جی ، رپ نزارید لطفاً کاری کنید که مشتری احساس آرامش کند .

۱۰ – دیزاین بد قهوه

احساس مشتری وقتی قهوه مثل شکل بالا می‌خرند را درک می‌کنم.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن